JA ENS HEM POSAT CARA!

Ja en som més de 50!

La trobada de centres de formació en arts circenses es va celebrar el passat 19 de juny a l’Arts Santa Mònica, amb l’objectiu d’afavorir la consolidació de la xarxa d’espais formatius en circ. Inicialment van confirmar assistència 24 centres, dels quals finalment varen assistir 18 (La Crica, Quina Gràcia, Encirca’t, Circ Los, La nave de metal, la Vertical, La Fàbrica de Somnis, La Colombina, Ateneu 9Barris, Tub d’Assaig, El Gat Penjat, Kanaya Circus, Aire, La Volta, Can Pi Circ, Piccolo Circus, CAC Rogelio Rivel, Cronopis), a causa de confinaments diversos per protocol Covid. Els 18 centres van participar de les taules rodones proposades pel CAC Rogelio Rivel, organitzador de l’esdeveniment, sota el paraigua del PIC 2019-2022, impulsat pel Departament de Cultura de la Generalitat, amb la complicitat de l’APCC (també assistent a la Jornada).

Les sessions de treball van ser dinamitzades per l’Anne Morin (CACRR) i per l’Andrea Martínez (ENCIRCA’T), amb l’absència justificada per protocol Covid d’en Jordi Príncep (ETCA) i l’Eli Coll (CRONOPIS) i varen tractar els següents temes:

– Quin ha sigut el motor que ens ha portat a crear centres de formació en circ en el sentit més ideològic, social i cultural?
– Com hem detectat a nivell de la ciutadania la necessitat d’aquest tipus de formació?
– Com ho fem, què ens apropa i què ens allunya. Quines són les fortaleses i febleses de cada centre?
– Quines sinèrgies s’han creat arran de la pandèmia i la importància que han tingut les xarxes?
– Com ens situem respecte als altres sectors de les Arts escèniques?
– Què comporta organitzar-nos a nivell de compromís vers els altres centres de formació?
– Quin tipus d’organització volem o necessitem?

NÚMEROS DE CIRC PER AMENITZAR LA JORNADA

Diverses alumnes de diferents escoles ens van amenitzar la Jornada amb els seus fabulosos números de circ, que varen ser retransmesos en directe per IGTV (on encara els podeu veure en diferit).

• Ahimsa Pastrana  (La Nave de Metal) – Teles
  • Laia Conesa i Linette Alonso (Encirca’t) – Portés acrobàtics
  • Mariana Conti, Joana Mascarell, Hera Sabaté (Circ Los) – Trapezi
  • Pau Vidal i Berta Roca (Encirca’t) – Teles
  • Lucie Otter (CACRR) – Verticals
  • Hannes Berger (CACRR) – Verticals

VÍDEOS DELS CENTRES A LES PANTALLES DEL SANTA MÒNICA

Durant tota la Jornada es van poder veure peces audiovisuals d’alguns dels centres, a la pantalla gran de l’Arts Santa Mònica, que dóna a la façana de la Rambla. Així mateix, altres vídeos de formacions diverses dels centres participants, es van poder veure al hall del recinte durant tot el període de recepció de centres convidats.

ELS MITJANS SE’N FAN RESSÒ

BTV va cobrir l’acte, emetent la notícia a l’informatiu vespre de les 20h i al seu web. D’igual manera, el 3/24 va recollir l’esdeveniment al seu web de notícies. Vàrem comptar amb altres publicacions al respecte, com les de aldia.cat i eldiarioalerta.com.

INFORMACIÓ RELLEVANT

A continuació us adjuntem els enllaços a diversos ítems vinculats a la Jornada:

* Hashtags:  #MésCirc #JVCirc
* Àlies xarxes: FB: @CACRogelio  — TW: @CACRogelioRivel — IG: @la_rogelio

L’acció “Visibilitat dels espais de circ de Catalunya” s’emmarca en la mesura de Formació, una de les onze mesures del Pla d’Impuls del Circ 2019‐2022, i és organitzada pel Centre de les Arts del Circ Rogelio Rivel, amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, amb la col∙laboració de l’Arts Sant Mònica. El Pla d’Impuls del Circ 2019‐2022 és una iniciativa del Departament de Cultura i l’Associació de Professionals del Circ de Catalunya (APCC) que compta amb el suport del Grec Festival de Barcelona i l’Institut Ramon Llull, la col∙laboració del Centre de les Arts del Circ Rogelio Rivel, l’Ateneu Popular 9Barris, La Central del Circ, La Vela de l’Estruch, la Xarxa d’Espais del Circ de Catalunya (XECC) i Nilak, i la complicitat de diversos municipis, entitats i equipaments de Catalunya. El Pla d’Impuls del Circ té com a objectiu principal crear un escenari d’oportunitats per a la promoció i difusió del circ en la vida cultural, social i econòmica del país i més enllà de les nostres fronteres.